Acţiunile de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog funcţionează la cote de avarie în judeţul Satu Mare. Şi asta pentru că Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog (CPECA) Satu Mare a mai rămas cu doar doi angajaţi, din cinci cât are pe statul de plată. Un medic a plecat, cel mai probabil din cauza condiţiilor improprii de muncă, în timp ce alte două angajate au plecat în concediu de maternitate. Şi ca meniul să fie complet, CPECA funcţionează, dacă se poate spune aşa, într-o singură cameră. Motiv pentru care activitatea este mult îngreunată. În aceste condiţii, nici nu este de mirare că eforturile CPECA sunt diminuate drastic, în timp ce consumul de stupefiante înregistrează o creştere alarmantă. Concluzia a fost trasă de coordonatorul CPECA Satu Mare, Camelia Tarba, cu ocazia şedinţei de ieri a Autorităţii Judeţene de Ordine Publică. Mai mult de jumătate dintre angajaţi au “dezertat”
Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog (CPECA) Satu Mare funcţionează într-o singură cameră. Aici ar trebui să se facă atât consiliere psihologică, dar şi angajaţii ar trebui să îşi desfăşoare activitatea. În aceste condiţii nu mai miră pe nimeni că mai mult de jumătate dintre angajaţi au dat bir cu fugiţii. Unii pentru că, cel mai probabil, s-au săturat, iar alţii pentru că vor merge în concediu de maternitate. “Schema de personal a Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Satu Mare este formată din cinci persoane, respectiv doi specialişti în prevenirea consumului, un medic, un psiholog şi un asistent social. Din nefericire, medicul a plecat, în timp ce două colege vor merge în concediu de maternitate”, a declarat responsabilul CPECA, Camelia Tarba. Conform aceleiaşi surse, CPECA ar trebui să aibă minim patru angajaţi, şi asta pentru a putea funcţiona la cote de avarie. Cum Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidro