Gândul vă prezintă în următoarea săptămână poveştile de succes ale unor tineri studenţi români care au reuşit. Sunt tineri care au crezut în ideea lor şi care, cu puţin ajutor, au ajuns să o pună în practică. Campania Fabrica de Idei îşi propune să le arate tinerilor din România că se poate. Citiţi, aşadar, poveştile lor şi inspiraţi-vă.
Iată povestea de succes a unei echipe de şase tineri care au dezvoltat o aplicaţie pentru telefoanele mobile de tip smartphone care vine în ajutorul persoanelor nevăzătoare.
Aplicaţia, denumită Seenesthesis, se adresează, în principal, copiilor cu deficienţe de vedere, dar poate fi utilizată şi de către adulţi. Ea reprezintă, practic, o soluţie de învăţare a formelor şi a culorilor cu ajutorul telefoanelor de tip smartphone.
Cu acest proiect, echipa formată din Ştefan Alexandru, Radu Vlad, Laurenţiu Cojocaru, Bogdan Bîrlădeanu, Bianca Teşilă şi Alexandra Bărbătei a reuşit să obţină în cadrul competiţiei Innovation Labs, desfăşurate în luna mai a acestui an, un premiu special din partea juriului, iar în cadrul Imagine Cup, o importantă competiţie de tehnologie care reuneşte studenţi cu idei inovative din întreaga lume, primul loc în secţiunea "Innovation".
FOTO: Facebook
Cum funcţionează Seenesthesis
Seenesthesis îi ajută pe copii să îşi exerseze simţul tactil afişând pe ecranul telefonului mobil diferite imagini. În funcţie de modul în care este utilizată aplicaţia, pentru joc sau pentru învăţat, utilizatorii pot afla numele obiectului afişat pe ecranul smartphone-ului precum şi alte informaţii legate de el.
"Noi vrem să le prezentăm o colecţie de obiecte, iar pentru a explora un astfel de obiect copilul va atinge ecranul cu degetul şi va căuta până când ajunge la un contur. Când ajunge la un contur, ecranul vibrează şi el îşi dă seama că este ceva acolo, după care continuă să urm