Una dintre cele mai circulate structuri rutiere ale Sucevei, pasarela CFR de la Iţcani, care face legătura către Rădăuţi şi Siret, este pe cale să devină un adevărat pericol public, după ce, zeci de ani la rând, nu s-au mai făcut deloc lucrări de reparaţii şi întreţinere.
Starea deplorabilă a pasarelei construite pentru ca traficul rutier să nu afecteze mersul trenurilor care odinioară circulau în număr mare pe acolo poate fi constatată şi cu ochiul liber, porţiuni mari din structura de rezistenţă fiind erodate de timp şi de infiltraţiile de apă.
Cea mai bună dovadă a degradării construcţiei realizată prin anii '70 o reprezintă faptul că, miercuri seara, bucăţi mari de beton au început să se desprindă din pasarela CFR, maşinile care circulau pe străzile de dedesubt ori staţionau în zonă putând fi avariate.
„Cei care se ocupă de reparaţiile stradale asfaltau aseară pe pasarelă, iar eu, fiind în zonă, am observat cum au început să se desprindă bucăţi din pasarelă, mari cât un bolovan, care picau pe stradă. Am luat legătura cu şeful de lucrare, să-i spun că de la vibraţiile compactorului cad bucăţi din structura pasarelei, la care ei mi-au spus că ştiu ei ce fac şi altceva nu-i interesează”, spune Marius Mariţan, locuitor al cartierului Iţcani.
Acesta s-a arătat îngrijorat nu doar de faptul că cineva ar putea fi lovit de bucăţile de beton care se desprind de sus, ci şi de faptul că, într-o zi, întreaga construcţie ar putea ceda.
„Betonul care se desprinde reprezintă un pericol pentru toţi cei care trec pe acolo, pe dedesubt, dar cel mai grav este că riscăm ca într-o zi să se rupă pasarela în două şi să se prăbuşească peste noi”, apreciază iţcăneanul îngrijorat.
Îmbinările dintre plăcile de beton ale pasarelei sunt cele mai afectate, infiltraţiile de apă făcând ca, chiar şi la două zile după ultima ploaie, apa să se scurgă pe betonul mă