Titlu: The Great Gatsby, 1974 vs. 2013.
Gen: dramă, romantic.
Capete de afiș: Robert Redford vs. Leonardo DiCaprio, regia Jack Clayton vs. Baz Luhrmann, scenariul Francis Ford Coppola vs. Luhrmann & Craig Pearce, vinovat principal F. Scott Fitzgerald, autorul romanului omonim.
Bile albe: O poveste de dragoste pe fundalul nebunilor ani ‘20, cu Oscar pentru muzică și costume – varianta veche, respectiv, cu tehnologia 3D, în zilele noastre.
Bile negre: Simplist, unul o iubește pe una care se mărită cu altul, pe principiul ”fetele bogate nu se căsătoresc cu băieți săraci”. Îndrăgostitul face pe dracu’-n patru, devine bogat și… vrea femeia înapoi. Asta-i face jocul, apoi, canci! Am reușit să văd mai târziu versiunea 2013, dar am simțit nevoia să o compar cu cea din ‘74. Dacă personajul lui Redford e mai subtil și poate fi descoperit din felul în care ceilalți gravitează în jurul lui, dimpotrivă, partitura lui DiCaprio propune un Gatsby care îi eclipsează pe toți. La cinema, lume dezamăgită.
Titlu: The Great Gatsby, 1974 vs. 2013.
Gen: dramă, romantic.
Capete de afiș: Robert Redford vs. Leonardo DiCaprio, regia Jack Clayton vs. Baz Luhrmann, scenariul Francis Ford Coppola vs. Luhrmann & Craig Pearce, vinovat principal F. Scott Fitzgerald, autorul romanului omonim.
Bile albe: O poveste de dragoste pe fundalul nebunilor ani ‘20, cu Oscar pentru muzică și costume – varianta veche, respectiv, cu tehnologia 3D, în zilele noastre.
Bile negre: Simplist, unul o iubește pe una care se mărită cu altul, pe principiul ”fetele bogate nu se căsătoresc cu băieți săraci”. Îndrăgostitul face pe dracu’-n patru, devine bogat și… vrea femeia înapoi. Asta-i face jocul, apoi, canci! Am reușit să văd mai târziu versiunea 2013, dar am simțit nevoia să o compar cu cea din ‘74. Dacă personajul lui Redford e mai subtil și poate fi descop