Consilierii locali au aprobat, joi, în şedinţa ordinară, trecerea gestiunii serviciului de transport public din subordinea Direcţiei Tehnice în cea a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Transregio, înfiinţată cu scopul de a le permite localităţilor membre să iasă din regimul de transport judeţean şi să-şi aleagă singure operatorul. Deocamdată, din ADI Transregio fac parte Oradea, Borş şi Sînmartin.
"Deocamdată doar consilierii din Oradea au aprobat trecerea gestiunii la acest ADI Transregio şi ar urma ca şi cei din Borş şi Sînmartin să o facă. Este, astfel, primul pas pentru ca OTL să poată deveni operator metropolitan de transport în comun", a declarat pentru BIHOREANUL, directorul societăţii de transport în comun Csuzi Istvan.
În acelaşi proiect, votat în unanimitate, OTL a introdus şi nişte schimbări la programul municipal de transport. Mai exact, în urma unor statistici realizate la nivelul numărului de pasageri, dar în urma unei dezbateri publice, operatorul a decis să desfiinţeze liniile 21, spre Real 1, respectiv 25 şi 26, care mergeau la Oradea Shopping City. Aşadar, la Real 1 va mai ajunge doar autobuzul 20. În schimb, linia 23, spre ERA Shopping Park a fost păstrată cu unele modificări ale traseului.
"Reprezentanţii ERA Park au acceptat creşterea cu 10% a tarifului de 2 lei plus TVA pentru fiecare kilometru parcurs pe această linie şi modificarea traseului. Aşadar, linia 23 nu va mai merge pe Avram Iancu-Sucevei-Vlădeasa, ci pe strada Primăriei, luând-o spre stânga pe Bulevardul Decebal şi oprind în acea staţie de transbordare de lângă blocurile ANL. Apoi va urma strada Vlădeasca şi apoi oprirea la ERA", a explicat Csuzi Istvan.
De asemenea, în noul program se menţionează şi reducerea curselor liniei 16 spre Cartierul Tineretului. "Acolo vom avea trei curse pe zi, dimineaţa, la prânz şi seara. Nu vor fi destui pasageri,