Instagram permite video-uri începând de aseară, iar noua opţiune aduce un nou avantaj reţelei cumpărate de Facebook: oricine poate deveni regizor cu ajutorul filmuleţelor de 15 secunde.
Am avut ocazia să instalez Instagram cu video la două minute după terminarea prezentării lui Systrom, şeful reţelei. Actualizarea nu fusese încă anunţată în App Store, dar versiunea nouă exista dacă o căutai direct la aplicaţie.
Am descoperit noul Instagram şi am filmat primele două video-uri, iar noua opţiune pentru cei 130 de milioane de utilizatori are şi părţi pozitive şi părţi negative. Voi începe cu cele negative.
Lipsa embed-ului
Spre deosebire de Vine, Instagram nu permite embed-ul video-ului. În plus, în momentul în care acesta este distribuit pe Facebook, nu este afişat ca video, ci ca link către Instagram. Speram ca integrarea Instagram cu Facebook să fie mai profundă şi sunt cumva dezamăgit. Dacă pozele de pe Instagram îşi creează un album propriu, video-urile sunt lăsate deoparte.
De asemenea, aseară în momentul când am scris ştirea cu lansarea aceasta, speram să pun primul video de pe Instragram filmat în România, direct cu embed în articol, ca pe Vine. Din păcate, nu este cazul. Aşteptăm următorul update Instagram pentru acest lucru. Foto Instagram şi filtrele noi pentru video-uri
Înţeleg alegerea Instagram, deşi sper că este una timpurie. Reţeaua este foarte bine împământenită în interior, nu neapărat spre exterior. Ce vreau să zic? Comunitatea e strânsă în interiorul aplicaţiei, iar video-urile pot căpăta o audienţă mare chiar acolo. În plus, e o metodă nouă a oamenilor de publicitate şi a organizaţiilor media de a aduce un conţinut foarte interesant pe Instagram.
Mashable demonstrează aici cum se pot integra clipurile de pe Instagram cu embed, dar metoda nu e simplă-
Upload-ul e lent, dar...
Nu e un lucru neapă