Ministrul Transporturilor afirmă că rezultatul a fost obţinut sub presiunea Fondului
Fenechiu: Sper să aibă un viitor asemănător cu cel al Petrom
Privatizarea CFR Marfă a fost realizată cu "pistolul la tâmplă", presiunea pusă de Fondul Monetar Internaţional (FMI) fiind principalul factor care a determinat ducerea la bun sfârşit a procesului de privatizare, este de părere ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. "Sunt dispus şi stau în faţa oricui contestă această privatizare, nu ne-am abătut absolut deloc de la litera şi spiritul legii", a spus ministrul Transporturilor despre privatizarea CFR Marfă, citat de Mediafax.
El a fost întrebat dacă a fost o privatizare "cu pistolul la tâmplă", sub presiunea FMI. "Da, a fost o privatizare cu pistolul la tâmplă, dar asta nu a înseamnat că am încălcat cu ceva legislaţia română sau orice tip de principii privind privatizarea", a replicat Fenechiu.
Ministrul a susţinut că nu au nicio valoare contestaţiile companiilor în ceea ce priveşte procesul de privatizare, finalizat cu desemnarea Grup Feroviar Român, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, drept câştigător al licitaţiei. Fenechiu a susţinut că nu crede că-şi permite cineva în România "să arunce 10 plus 18 milioane de euro aşa... nici măcar de dragul FMI".
Ministrul Transporturilor a precizat că banii din privatizarea CFR Marfă vor intra în bugetul statului, prin Ministerul de Finanţe, pentru diminuarea deficitului. "Eu mi-aş dori ca cei care au cumpărat CFR Marfă să dezvolte această companie şi statul în fiecare an să nu mai plătească de la buget subvenţii, ci să primească de la companie dividende. În momentul ăla abia cred că ne-am atins obiectivele", a spus Fenechiu.
Statul va veghea activitatea companiei din poziţie de acţionar minoritar
Ministrul a menţionat că statul, în calitate de acţionar minoritar la CFR