SEXUALITATE Diverse faţete ale atracţiei, atât heterosexuale cât şi homosexuale, sunt prezentate în preajma unei situaţii limită de regizorul spaniol Pedro Almodovar, în pseudo-comedia romantică „Amanţii pasageri“
Situaţiile descrise în noul film al lui Pedro Almodovar sunt atât de extravagante, încât regizorul simte totuşi nevoia să monteze un insert la începutul filmului, cum că acesta „este o ficţiune şi produs al fanteziei, iar ceea ce veţi vedea pe ecran nu are nicio legătură cu realitatea“. Asta, probabil, pentru a menaja companiile de transport aerian.
Moartea ca afrodisiac
Un avion de pasageri decolează de la Madrid, cu destinaţia Ciudad de Mexico. La scurtă vreme, se constată că îi lipseşte trenul de aterizare. În consecinţă, aeronava trebuie să se învârtă în cerc, în aşteptarea unui aeroport spaniol pe care să se poată efectua aterizarea forţată.
Se cunoaşte că apropierea morţii este unul dintre cele mai puternice afrodisiace. Prin urmare, la clasa business a avionului, toată lumea râde, cântă şi dansează, dar mai ales face sex, într-o frenezie cum rar se poate vedea în cinematografe. Sex heterosexual, dar mai ales homosexual, sex normal, dar mai ales oral etc.
Un film uşurel
Sunt convocate, pentru grupul de pasageri, fel de fel de figuri pitoreşti: o virgină întârziată cu capacităţi de medium parapsihologic, un asasin plătit, o fostă actriţă devenită vedetă ca „dominatoare“, un bancher cu poliţia pe urme etc. Dar, în primul rând, piloţii şi restul echipajului par în întregime săriţi de pe fix, ei dovedindu-se, în cele din urmă, cu toţii homosexuali, activi sau latenţi.
Aşa după cum declară însuşi regizorul său, „Amanţii pasageri“ este un film mai uşurel, o pauză de respiraţie în lunga şi prodigioasa carieră a lui Almodovar. Nu vom mai avea, aşadar, profundul filon dramatic cu car