Avionul Antonov 124-100, cel mai mare aparat cargo din lume, este folosit de compania rusă Volga Dnepr şi la transportul unor încărcături cu produse ce au elemente nucleare de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
Zborurile de pe Otopeni fac parte dintr-un acord interguvernamental dintre Rusia şi România privind transportul de materiale nucleare, au declarat, pentru Agerpres, oficialii companiei. “Am transportat în special produse nucleare. Efectuam zboruri în scopuri nucleare de pe Aeroportul Otopeni. Suntem autorizaţi sa facem zboruri cu încărcături periculoase, încărcături nucleare, suntem certificaţi pentru a face orice operaţiune de acest tip”, a declarat Ilya Gavrilin,Volga Dnepr Sales Executive, într-o conferinţă de presa susţinută la sediul companiei din oraşul Ulyanovsk. Reprezentanţii companiei ruse care operează avionul Antonov 124-100 au spus ca Otopeni este cel mai bun aeroport din România.
“Otopeni este aeroportul pe care îl folosim cel mai frecvent în România datorită securităţii, lungimii pistei şi pentru că zborurile de pe Otopeni fac parte dintr-un acord interguvernamental dintre Rusia şi România pentru livrarea de produse nucleare. Acestea nu sunt zboruri urgente. Sunt doar mărfuri foarte specifice care nu pot fi transportate cu uşurinţă pe şosea pentru ca sunt foarte sensibile şi, din motive de securitate, cel mai bun mod de a fi livrate este pe calea aerului”, a afirmat Andrei Rassadkin, Volga Dnepr Senior Sales Executive.
Andrei Rassadkin a precizat ca pentru a transporta astfel de încărcături periculoase, compania a folosit şi avioane Ilyushin 76. “Nu am folosit doar avionul An 124-100 ci şi Il-76 pentru a transporta produse nucleare. Acest gen de contracte sunt planificate de regula pe tot parcursul anului şi cel mai adesea ştim dinainte câte zboruri de acest tip vom avea”, a completat reprezentantul companiei. Avioanel