Romania plaseaza conducatori europeni in fruntea intreprinderilor sale publice, tara avand un "serios handicap" in ce priveste infrastructura, astfel ca directorii europeni reprezinta o garantie pentru o tara prea corupta pentru a gestiona banii europeni, potrivit unui cotidian francez.
Autostrazi, drumuri nationale, cai ferate si porturi la Marea Neagra, toate constituie un ansamblu de infrastructuri romanesti care vor fi renovate cu fonduri europene, noteaza Le Monde.
Comisia Europeana se pregateste sa deblocheze 4,5 miliarde de euro pentru a ajuta Romania sa aduca infrastructura la nivelul european. Aflat in vizita in Romania, pe 14 iunie, comisarul european pentru Politica Regionala, Johannes Hahn, i-a promis prim-ministrului Victor Ponta ca va injecta acest buget considerabil in strazile tarii.
Cu doar 550 de kilometri de autostrada, drumuri nationale in stare proasta si cai ferate invechite, Romania, a saptea tara ca marime din Europa, sufera din cauza unui serios handicap. Insa multumita finantarilor primite din partea Uniunii Europene, Bucurestiul spera sa rezolve aceasta problema vitala pentru dezvoltarea tarii.
Pana in 2012, Bruxelles-ul a blocat programul referitor la transport din cauza anumitor iregularitati si cheltuieli pe care Bucurestiul nu le putea justifica. Sub presiunea Comisiei, guvernul roman a facut un efort pentru a clarifica acest dosar.
Pe 14 iulie, Johannes Hahn si Victor Ponta au inaugurat podul peste Dunare Calafat-Vidin, care leaga Romania si Bulgaria. Dotat cu benzi de circulatie rutiera, o cale ferata, piste pentru bicicleta si alei pietonale, acest pod cu o lungime de 794 de metri, cel mai mare de pe Dunare, a costat 282 de milioane de euro, dintre care 106 sunt platite de Bruxelles.
Dar, noteaza Le Monde, o intrebare tulburatoare apare: Cum poate o tara renumita