Într-un război continuu cu Twitter, Facebook a adăugat un serviciu video la populara sa aplicaţie de partajare de fotografii Instagram, ca răspuns faţă de Vine, aplicaţia rivalilor.
Utilizatorii vor putea înregistra şi partaja clipuri video de 15 secunde şi le vor putea aplica filtre speciale pentru a le adăuga contrast, pentru a le face alb-negru sau pentru a le da diverse nuanţe, a explicat joi cofondatorul Instagram, Kevin Systrom. „Este acelaşi Instagram pe care îl cunoaştem şi iubim cu toţii, însă se mişcă”, a declarat acesta la un eveniment dedicat lansării serviciului, la sediul Facebook de la Menlo Park, California. Aplicaţia Vine, care a fost lansat în ianuarie, are 13 milioane de utilizatori şi permite crearea şi partajarea unor înregistrări video de până la şase secunde. Instagram, în schimb, are peste 130 de milioane de utilizatori, cu 22 de milioane mai mult decât anul trecut, atunci când a fost cumpărat de Facebook. Pentru a folosi funcţia video, utilizatorii Instagram care au descărcat cea mai recentă versiune a aplicaţiei pot apăsa pe aceeaşi iconiţă pe care o folosesc şi pentru a face poze. Conform Agerpres, va apărea o nouă iconiţă pe partea dreaptă, iar odată apăsată, puteţi înregistra apusuri de soare, copii care aleargă în parc sau colegi care se uită la monitorul calculatorului. O funcţie numită ‘cinema’ adaugă stabilitate înregistrărilor video, pentru ca acestea să nu pară filmate de amatori, despre care Systrom a afirmat că „te lasă complet cu gura căscată” şi care poate fi folosită doar pe iPhone 4S sau iPhone 5. Dată fiind popularitatea aplicaţiei Vine, „este surprinzător că Facebook nu a introdus serviciul video pentru Instagram mai devreme. Fără îndoială că Twitter se va mişca repede pentru a mări miza cu Vine iar aceasta ar putea submina eforturile făcute de Facebook în legătură cu adăugarea funcţiei video la Instag