Potrivit studiilor, mirosurile plăcute din magazine induc o stare de bine care duce la “deschiderea” largă a buzunarelor.
Specialiştii spun că, spre exemplu, mirosul de citrice este asociat inconştient cu ideea de curăţenie şi îi face pe oameni mai darnici şi mai dispuşi să cheltuiască în magazine, arată Evenimentul Zilei.
Femei şi bărbaţi
“Acest lucru este binecunoscut de specialiştii în marketing-ul aromelor, care nu ezită să folosească arome sintetice în hipermarket pentru creşterea vânzărilor”, subliniază analiştii, preluați de evz.ro. Remarcabil este faptul că există unele arome care îi influenţează mai mult pe bărbaţi, iar altele mai mult pe femei. Studiile arată că mirosul de lămâie stimulează vânzările de produse pentru femei, în schimb, mirosul de ceapă este asimilat produselor masculine!
Cele mai bune rezultate
De asemenea, studiile de marketing realizate de universităţile americane arată că vânzările cresc dacă prin sistemele de ventilare sunt pulverizate anumite arome, care îi relaxează pe clienţi. Iar cele mai bune rezultate se pare că pot fi obţinute cu ajutorul mirosurilor de pâine proaspăt scoasă din cuptor sau de cafea.
O influenţă foarte mare asupra cumpărătorilor o are şi muzica difuzată în supermarket. Ca un fapt inedit, muzica clasică nu are un efect prea fericit, mai ales asupra cumpărătorilor tineri. Potrivit studiilor, mirosurile plăcute din magazine induc o stare de bine care duce la “deschiderea” largă a buzunarelor.
Specialiştii spun că, spre exemplu, mirosul de citrice este asociat inconştient cu ideea de curăţenie şi îi face pe oameni mai darnici şi mai dispuşi să cheltuiască în magazine, arată Evenimentul Zilei.
Femei şi bărbaţi
“Acest lucru este binecunoscut de specialiştii în marketing-ul aromelor, care nu ezită să folosească arome sintetice în h