Gigantul american Google a declarat în 2011 la Fiscul din România afaceri de 1,1 mil. euro şi a înregistrat în acelaşi an din publicitate pe piaţa locală venituri de 10,2 mil. euro, cu 33% mai mici decât în 2012, iar anul acesta încasările ar putea ajunge la aproape 20 de milioane de euro, potrivit datelor din Media FactBook, un studiu al pieţei româneşti de advertising realizat de agenţia Initiative, parte a grupului de comunicare Lowe. Estimările sunt realizate de agenţia Initiative Media.
Veniturile obţinute de Google de la cei peste 10.000 de clienţi din România ai platformei de publicitate online Google Adwords (date comunicate anterior de companie) s-ar fi situat în 2010 la 6 mil. euro, la 10,2 mil. euro în 2011, la 15,3 mil. euro în 2012 şi vor ajunge la 18,4 mil. euro în acest an, au spus reprezentanţii Initiative Media în cadrul unei conferinţe pentru lansarea noii ediţii a Media FactBook. Veniturile Google ar urma să crească şi pe fondul lansării ediţiei locale a site-ului de partajare video Youtube, care are lunar 8,3 milioane de vizite unice.
AdWords este un serviciu de publicitate online plătită care funcţionează după metoda cost pe clic, ceea ce înseamnă că un client va fi taxat doar în momentul în care un utilizator a dat clic pe link-ul anunţului său. Reţeaua de publicitate a Google, care le permite companiilor locale să afişeze anunţuri publicitare pe câteva zeci de mii de site-uri dar şi lângă rezultatele căutărilor pe net realizate prin intermediul motorului de căutare online al companiei, sunt utilizate de companii mari locale - de la Romtelecom până la eMag -, dar şi de companii medii şi mici, care încearcă astfel să ajungă la clienţi.
Unde se duc banii?
Care este sursa acestor cifre pentru veniturile Google din România - subiect despre care oficialii companiei americane refuză în mod sistemat