Google News a decis să respecte regulile drepturilor de autor din Germania şi să ofere ziarelor şi publicaţiilor de informaţii dreptul de a opta dacă vor ca articolele de pe site-urile respective să fie afişate în cadrul serviciului. Acest lucru vine după o dispută mai lungă în Germania, în care publisherii au cerut drepturi de autor Google News pentru folosirea conţinutului.
Google a anunţat mişcarea pe blogul oficial al companiei, varianta din Germania. „Publisherii, indiferent dacă sunt mari corporaţii sau ziare şi bloguri locale, pot alege în orice moment să aleagă dacă vor să fie afişate în Google News. Celor mai mulţi, prezenţa le este de ajutor şi pentru un motiv bn. Google le aduce valoare şi trafic către paginile lor. Sunt peste 6 miliarde de vizite venite din Google News lunar la nivel monidal”, scriu reprezentanţii Google Germania.
Astfel, Google introduce un sistem de confirmare pentru ziare, care le permite să alege dacă ştirile vor fi afişate. Sistemul nu va fi extins la nivel global momentan, unde Google indexează toate site-urile de ştiri şi le afişează în Google News, cu ajutorul software-urilor şi meta tag-urilor.
De ce a venit gigantul online cu o astfel de decizie chiar acum? Noua lege germană a drepturilor de autor le permite publisherilor să ceară o anumită taxă pentru conţinutul reprodus de motoarele de căutare ca Google. Legea le permite agregatoarelor de ştiri să ia doar o mică parte din text, dar reproducerea unor părţi mai mari ar putea aduce costuri suplimentare. Mişcarea a venit pe fondul dominaţiei totale pe care o are Google asupra pieţei de publicitate online la nivel mondial, cu peste 40% din venituri. Ziarele erau nemulţumite că prin prezenţa conţinutului lor în agregatoare, vânzarea de publicitate nu se mai poate face la aceeaşi valoare.
Potrivit „New York Times”, Google nu vinde recla