Damian Mereu (56 de ani), un fost profesor de educaţie fizică din Oneşti, a ajuns după 19 ani de antreprenoriat să se lupte cu multinaţionale precum PepsiCO şi Kraft pe segmentul producţiei de sticksuri şi biscuiţi cu ajutorul unei fabrici construite de la zero şi al brandului Croco.
El a început afacerea în producţie după ce iniţial făcuse primii paşi pe cont propriu în business prin câteva magazine mici. Anul trecut producătorul Croco a avut afaceri de 19 milioane de euro raportat la un profit net de 1,7 milioane de euro.
„Ideea de a face producţie de sticksuri şi biscuiţi a venit după ce am văzut că aceste produse mergeau la vânzare în magazinele mele. Voiam să fac producţie pentru că era un business pe care puteam să îl controlez şi pentru că mă oboseau foarte rău drumurile pe care le făceam pentru a aduce marfă în magazine.“
El este unul dintre puţinii antreprenori români din panificaţie care au reuşit să îşi menţină pe profit compania în anii de criză, marjele sale ajungând şi la 10%.
În panificaţie, una dintre cele mai „negre“ industrii unde se învârt an de an 1,5 miliarde de euro, segmentul chipsurilor, biscuiţilor şi sticksurilor are o pondere de numai 5-6%.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 18.06.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.