Compania olandeză Philips, prezentă pe piaţa locală cu o fabrică de espressoare de cafea la Orăştie şi cu operaţiuni de retail, a obţinut anul trecut în România afaceri de 117 mil. euro, în scădere cu aproximativ cinci procente comparativ cu anul anterior, conform datelor de la Registrul Comerţului şi Ministerul de Finanţe. Scăderea a fost cauzată de evoluţia businessului de retail, în condiţiile în care fabrica de la Orăştie şi-a crescut constant cifra de afaceri după 2009, anul preluării de către Philips a unităţii de producţie deţinute iniţial de italienii de la Saeco.
Astfel, businessul de producţie s-a dublat din 2008 până anul trecut la 72 mil. euro, în timp ce rulajul din retail a scăzut în aceeaşi perioadă până aproape la jumătate, respectiv 45 mil. euro. O explicaţie pentru această situaţie poate fi legată de faptul că producţia fabricii din Orăştie merge la export într-o perioadă în care piaţa locală de electroIT este încă în zodia crizei.
Pe piaţa locală criza financiară a redus apetitul de achiziţii al românilor în majoritatea domeniilor, astfel că aceştia au cumpărat frigidere, maşini de spălat sau aragazuri doar de nevoie. Pe un trend ascendent mai rămân doar produse precum tabletele şi smartphone-urile.
Continuarea pe ZFCorporate
Compania olandeză Philips, prezentă pe piaţa locală cu o fabrică de espressoare de cafea la Orăştie şi cu operaţiuni de retail, a obţinut anul trecut în România afaceri de 117 mil. euro, în scădere cu aproximativ cinci procente comparativ cu anul anterior, conform datelor de la Registrul Comerţului şi Ministerul de Finanţe. Scăderea a fost cauzată de evoluţia businessului de retail, în condiţiile în care fabrica de la Orăştie şi-a crescut constant cifra de afaceri după 2009, anul preluării de către Philips a unităţii de producţie deţinute iniţial de italienii de la S