Muhtar Kent, CEO-ul Coca-Cola a declarat că a înțeles care sunt riscurile când a fost de acord să sponsorizeze CM din 2014 care va avea loc în Brazilia și JO de la Rio.
"Cu toții am știut când am luat deciziile legate de Cupa Mondială din Brazilia că trebuie să fie un risc", a spus Kent, care a adăugat că "cine nu riscă, nu câștigă". Acesta a ținut să precizeze că sportul a devenit parte din ADN-ul Coca-Cola și că "acolo unde este sport, acolo este și Coca-Cola".
De mai bine de o săptămână, de când a început Cupa Confederaţiilor la fotbal, zilnic zeci, sute de mii, apoi peste 1 milion de brazilieni protestează, acuzând mai întâi probleme sociale stringente, cum ar fi scumpirea transportului public, care a constituit scânteia manifestărilor, dar, apoi, mai ales, costurile enorme ale celor 3 mari competiţii sportive care se vor desfăşura, în doar 3 ani, în Brazilia - Cupa Confederaţiilor şi Cupa Mondială la fotbal-2014 şi Jocurile Olimpice de vară 2016, de la Rio de Janeiro.
Începând cu prima dintre aceste mari competiţii, Cupa Confederaţiilor, care se află în plină desfăşurare, aceasta costă Brazilia, alături de CM-2014, 15 miliarde de dolari (11 miliarde de euro), potrivit cifrelor oficiale publicate de guvern, adică aproximativ 57 de euro pentru fiecare dintre cei 194 milioane de brazilieni. 'Guvernul a investit 15 miliarde de dolari în aceste două evenimente sportive', a arătat, în aprilie, un înalt responsabil din Ministerul Sportului, Luis Fernandes, în faţa jurnaliştilor.
Guvernul a revizuit, de mai multe ori, în sus, costurile organizării acestor două evenimente. Astfel, suma de 15 milioane de dolari va fi revăzută, fără îndoială, din nou până la lovitura de începere a Mondialului, pe 12 iunie 2014.
Cupa Confederaţiilor (15-30 iunie 2013) este marcată în aceste zile de imensa mobilizare socială pe