În sufrageria lui din San Diego, Cosmo Wenman are două replici în mărime naturală a celei mai apreciate sculpturi de la Panteon. Originalul, creat în 432 î.e.n., se găseşte la The British Museum şi este creat din marmură, măsurând de la un capăt la altul aproximativ 90 de centimetri. Copiile lui Wenman, în schimb, au fost create cu ajutorul unei camere foro şi a unei imprimante 3D MakerBot şi sunt din plastic, cântărind aproximativ 3,6 kg, fiecare.
În ultimul an, Wenman a fotografiat unele dintre ele mai cunoscute sculpturi de la Getty Museum din Los Angeles, Louvre, Tate Britain, the British Museum etc. Pentru fiecare obiect el realizează aproximativ 200 de imagini. Desigur, pentru programul pe care îl foloseşte acum nu are nevoie de atât de multe imagini, însă speră ca în curând acesta să devină mai performant. Când se va întâmpla acest lucru, Wenman vrea să fie pregătit, având cât mai multe imagini.
Planul lui Wenman este acela de a-şi face publice proiectele pe MakerBot Thingiverse (site-ul unor producători de imprimante 3D care pun la dispoziţie un model virtual o obiectului ce urmează să fie tipărit), pentru ca orice doritor să realizeze reproduceri ale obiectelor de artă.
Wenman consideră că acest proces va fi util şi elevilor care, în loc să admire un obiect în imaginile din manuale, vor putea chiar să îl printeze. Artiştii vor putea să se folosească de designul 3D pentru a crea sculpturi moderne inspirate de operă de artă antice. De asemenea, muzeele mici se vor putea folosi de aceste tehnici 3D pentru a atrage atenţia asupra unor colecţii puţin cunoscute. Şi desigur, de pe urma acestor proiecte vor putea beneficia şi amatorii care vor avea posibilitatea de a descărca aceste modele virtuale în scopul de a-şi aduce arta mai aproape.
Deja, multe muzee de artă din lume au început să îşi expună colecţiile digitale pe paginile de inter