Ministerul Economiei a aprobat normele metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice. Hotelierii şi proprietarii de pensiuni trebuie să se asigure că în camere nu sunt mai mult de 25 de grade Celsius, că există apă caldă şi rece în permanenţă şi că dispun de personal calificat.
Pentru a se putea califica la categoria de trei sau patru stele sau margarete, hotelierii şi respectiv proprietarii de pensiuni trebuie să respecte mai multe reguli stricte, în afară de condiţiile generale fără de care nu pot obţine autorizaţia de funcţionare, se arată în normele metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire, publicate în Monitorul Oficial.
Astfel, la unităţile de trei stele sau margarete proprietarii sau administratorii trebuie să asigure cel puţin 15 servicii suplimentare faţă de cele obligatorii, fără plată sau cu plata separat, iar cele de cinci stele (margarete) cel puţin 15 servicii. Spre comparaţie, la unităţile de două stele sunt necesare minimum 8 servicii, iar la cele de o stea cel puţin 5. Printre serviciile suplimentare ce pot fi prestate pentru avea dreptul la un anumit număr de stele se numără cele de poştă, telecomunicaţii şi publicitate (acces internet, fax, program video intern,antenă satelit etc); servicii personale precum frizerie,coafura, cosmetica; închirieri; sertvicii de educaţie fizică şi sport precum înot, tenis etdc
Cât de mari trebuie să fie camerele
Suprafaţa minimă (fără grup sanitar) a unei camere cu un loc poate varia de la 16 mp, pentru unităţile de 5 stele, la 10 mp pentru cele de o stea. La patru stele nu sunt acceptate camerele mai mici de 15 mp, iar la cele de 3 suprafaţa minimă este de 13 mp. La camerele de două locuri, hotelierii trebuie să asigure minimum 20 de mp la 5 stele, 18 mp la 4 stele,15 mp la 3 stele şi 12 mp la