Relansarea lui Fiat 500 în 2007 a reprezentat un adevărat fenomen la nivel european, evenimentul de atunci fiind unul dintre cele mai mari organizate vreodată pentru prezentarea unui nou model – automobil care a reprezentat istoria unei generaţii în Italia dar şi la nivel european şi chiar mondial. Din acel moment, noul Fiat 500 s-a vândut în sute de mii de exemplare, iar de anul trecut SUA a devenit cea mai mare piaţă depăşind chiar şi Italia.
Dar Fiat 500 are o problemă. Este o maşină de oraş, potrivită pentru două persoane şi bagajele acestora. Locurile din spate sunt rezonabile pentru adulţi dar doar pe drumuri relativ scurte, în timp ce portbagajul nu poate acoperi nevoile unei familii cu trei membri. Prin urmare, pentru a păstra clienţii care poate şi-au mărit familia, Fiat a decis să lanseze 500L – o variantă monovolum a lui 500, cu un interior mult mai spaţios. În plus, 500L este produs la fabrica Fiat din Serbia, piaţă pentru care deja Fiat a lansat o versiune a modelului cu un preţ de circa 10.000 de euro, în timp ce în România pleacă de la 12.500 de euro cu TVA – explicaţia constă în faptul că Fiat a realizat un parteneriat cu statul sârb, la mijloc fiind şi un ajutor de stat acordat fabricii.
La exterior 500L păstrează mult din liniile micului 500, dar la o scară mai mare. Acum 500L nu mai este doar un automobil de lifestyle, ci unul practic, cu o gardă la sol mai mare, spaţiu mai mult şi, mai nou, chiar şi o versiune cu şapte locuri pentru familiile mai numeroase.
Odată urcat la volan, diferenţele dintre 500 şi 500L cresc. În primul rând schimbătorul amplasat pe consola centrală, la fel ca la Panda, a revenit între scaune. Ce este de remarcat, este faptul că există mult spaţiu, spaţiu care în prima fază aminteşte de o utilitară precum Renault Kangoo, dar fără a avea nimic comun cu aceasta. Spaţiul disponibil este suficient indifer