Unele decizii recente ale autorităților par a indica tot mai clar un aranjament suspect între stat și noul proprietar al operatorului feroviar. Tranzacția ar putea deveni cel mai mare tun al guvernării USL
Grup Feroviar Român (GFR), singurul concurent rămas în cursă, a depus o ofertă de circa 200 de milioane de euro pentru preluarea a 51% din CFR Marfă. În plus, GFR și-ar fi asumat și investiții de circa 900 de milioane de lei (lucru care nu era cerut prin caietul de sarcini). În același timp, el a pus și o serie de condiții vânzătorului (respectiv statului român).
Mai exact, GFR și-ar fi dorit să achite contravaloarea acțiunilor în rate, solicitare respinsă de autorități. Cererea GFR ar putea indica faptul că firma nu deține banii necesari și va fi interesant de văzut, în următoarea perioadă, de unde și cum vor fi obținuți aceștia.
Ce se știe cu siguranță este faptul că prețul de pornire al licitației a fost considerat de mulți experți ca fiind mult prea mic față de valoarea reală a companiei.
„Preţul de 180 de milioane de euro minimum, susţinut de ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, pentru cele 51% din acţiuni, este foarte mic, având în vedere că pe piaţa liberă CFR Marfă ar putea fi evaluată la peste un miliard de euro“, a declarat recent Iulică Măntescu, președintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România (FMLR). Alte surse din piață spun că dacă cele aproape 40.000 de vagoane deținute de CFR Marfă ar fi vândute la fier vechi s-ar obține circa 250 de milioane de euro, o sumă similară putând a fi încasată pe cele circa 900 de locomotive ale companiei. Așadar, fără a lua în calcul alte active, compania ar valora ușor jumătate de miliard de euro. În plus, potrivit lui Ștefan Roșeanu, consultant pe segmentul de transport feroviar la Bruxelles, valoarea unei companii nu este dată numai de bunurile de inventar, ci și de valoa