Agentia Europeana de Siguranta a Aviatiei (EASA)a propus introducerea la nivelul Uniunii Europene a unor noi reguli privind limitele timpului de zbor al pilotilor.
Pe 18 iunie, Comisia pentru transport din cadrul Parlamentului European a consultat reprezentanti ai pilotilor, ai companiilor de zbor si ai autoritatilor din domeniu cu privire la oboseala pilotilor, noile reguli si siguranta pasagerilor, potrivit europa.eu.
Parerile cu privire la timpul de zbor optim sunt insa impartite.
Astfel, EASA recomanda reducerea timpului de zbor in timpul noptii la 11 ore, de la 11 ore si 45 de minute in prezent, in timp ce pilotii vor stabilirea unei limite de 10 ore.
Pe de alta parte, Jon Horne, din cadrul European Cockpit Association, organizatie care reprezinta pilotii europeni, a criticat propunerea EASA, care presupune practic o zi de lucru pana la 22 de ore, incluzand zborul propriu-zis, pregatirile si timpul de standby. Acesta a cerut o limita de 18 ore.
Planul prezentat de EASA va constitui baza pentru viitoarele propuneri ale Comisiei Europene.
Agentia Europeana de Siguranta a Aviatiei (EASA)a propus introducerea la nivelul Uniunii Europene a unor noi reguli privind limitele timpului de zbor al pilotilor.
Pe 18 iunie, Comisia pentru transport din cadrul Parlamentului European a consultat reprezentanti ai pilotilor, ai companiilor de zbor si ai autoritatilor din domeniu cu privire la oboseala pilotilor, noile reguli si siguranta pasagerilor, potrivit europa.eu.
Parerile cu privire la timpul de zbor optim sunt insa impartite.
Astfel, EASA recomanda reducerea timpului de zbor in timpul noptii la 11 ore, de la 11 ore si 45 de minute in prezent, in timp ce pilotii vor stabilirea unei limite de 10 ore.
Pe de alta parte, Jon Horne, din cadrul European C