Lucrările de rebilitare a DN Craiova-Calafat, care trebuie să preia traficul de pe podul Calafat-Vidin, şi pentru care premierul Ponta a avertizat cu rezilieri de contracte dacă ritmul de execuţie scade, au fost finanţate cu zero lei de la buget pe un tronson şi doar 5 milioane lei pentru al doilea.
Lucrările sunt finanţate în proporţie de 50% de Banca Europeană petru Investiţii (BEI), dar din bugetul naţional nu a fost alocat niciun ban pe acest an pentru execuţia de lucrări la contractele finanţate din împrumutul BEI pentru etapa V de reabilitare a drumurilor naţionale, autorităţile redactând un act adiţional la contract prin care antreprenorul să accepte să execute lucrarea pe tronsonul Craiova-Galicia Mare din surse proprii şi să îşi recupereze banii ulterior.
În etapa V de reabilitare a drumurilor naţionale au fost cuprinşi pentru reabilitare 596 kilometri de drum naţional, inclusiv tronsonul Craiova-Galicia Mare, prima secţiune a drumului Craiova-Calafat.
Lucrările la drumul naţional Craiova-Calafat au fost împărţite în două secţiuni, respectiv Craiova-Galicea Mare, unde constructor este firma Delta ACM 93, şi Galicia Mare-Calafat, unde lucrează firma grecească Mochlos.
În urmă cu zece zile, la inaugurarea noului pod între România şi Bulgaria, Calafat-Vidin, premierul Victor Ponta a declarat că a convocat conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) pentru discuţii privind stadiul lucrărilor la drumul naţional Craiova-Calafat, care trebuie să preia traficul rutier de pe acest pod, şi a arătat că, dacă firmele de construcţie nu păstrează ritmul, contractele vor fi reziliate.
"De la Craiova până aici sunt două segmente ale drumului; la amândouă se lucrează, nu s-a lucrat extraordinar de bine, i-am luat din nou de la capăt, dacă nu păstrează ritmul, o să reziliem contracte, dar sper să nu, pentru că