In primele luni ale acestui an, piata locala de relatii publice, un domeniu estimat la circa 25-30 de milioane de euro, a fost fluctuanta, insuficient de ofertanta in ceea ce priveste clientii de mare calibru si austera din punct de vedere financiar, a declarat pentru Wall-Street.ro, Catalina Stan Rousseau presedinte si CEO al agentiei de relatii publice BDR Associates Romania si Republica Moldova, companie cu afaceri de 1,1 milioane de euro anul trecut.
“Pronosticul pentru evolutia pietei locale de PR este rezervat pentru a doua jumatate a anului. Depindem, ca industrie, de starea de sanatate a economiei romanesti, de investitii, de prosperitatea companiilor, factori pe care nu-i controlam. Desi Romania ramane pentru BDR principala piata, tocmai aceasta stagnare prelungita ne determina sa cautam alternative de dezvoltare pe alte piete”, a mai spus Stan Rousseau.
Astfel, in ultimii ani, agentia de relatii publice fondata in 1995 a inceput sa se extinda la nivel regional, in tari precum Republica Moldova, Ucraina sau Azerbaidjan. 15% din veniturile pe 2012 au fost generate de clientii din strainatate Anul trecut, clientii din strainatate au insemnat circa 15% din veniturile agentiei de 1,1 milioane de euro (in special din fee-uri de consultanta). In 2011, compania a avut afaceri de 1,4 milioane de euro, conform Ministerului de Finante.
Compania are clienti in Republica Moldova din 2002, iar de anul trecut si in Ucraina. De asemenea, in 2013 a castigat doua contracte pe piata azera.
BDR Associates lucreaza cu peste 40 de clienti companii private, dar si cu administratii locale ori institutii guvernamentale si internationale. Printre clientii curenti ai BDR Associates in Romania se numara Reprezentanta Comisiei Europene in Romania, Cisco Systems, Pirelli, Cord Romania, Arhiepiscopia Romano- Catolica, Gefco Romania, Oculus, Fiskars, Lidl,