Nu este niciun secret că PSD a încercat să se opună numirii lui Relu Fenechiu în funcţia de ministru al Transporturilor şi că ulterior, nu de puţine ori, s-a discutat despre remanierea sa din Guvern. Dar susţinerea de care se bucură în PNL e deja proverbială: este considerat a fi al doilea ca putere de decizie la nivelul partidului şi în diferite funcţii din Executiv a numit cam pe cine dorea.
Mai mult, Crin Antonescu se mândreşte cu el. După ce ministrul Transporturilor a dat mâna pentru privatizarea CFR Marfă, Antonescu a convocat o conferinţă de presă comună cu acesta în care nu mai contenea să-l laude, sub pretextul prezentării bilanţului său la 6 luni de la preluarea conducerii ministerului. O încercare evidentă de a profita politic de pe seama încheierii acordului de privatizare încheiat cu Grupul Feroviar Român. Deşi, după ce s-a întâmplat la privatizarea Oltchim, eu unul nu m-aş bucura prea repede, ci doar după ce aş vedea banii în cont.
Dar altele sunt priorităţile lui Relu Fenechiu în această perioadă. La începutul lunii iulie, instanţa ar trebui să dea o decizie în dosarul Transformatorul în care este inculpat. Decizia mai poate fi amânată câteva zile, pe fondul unor tertipuri ale avocaţilor săi. Însă, în principiu, instanţa se va pronunţa în curând, mai ales având în vedere că ÎCCJ este foarte cunoscută pentru rapiditatea cu care judecă procesele, dar şi datorită verdictelor deloc blânde. Pe acest fond, surse liberale au declarat pentru EvZ că, inspirat de Dan Voiculescu, Relu Fenechiu plănuieşte să-şi dea demisia din Parlament. Astfel, dosarul său ar urma să fie trimis de la Înalta Curte la Tribunalul Iaşi, într-o încercare de a trage de timp.
Dacă Fenechiu ia în calcul aplicarea acestei metode este clar că orice urmă de credibilitate pe care ar putea să o aibă ar dispărea. Deşi din socotelile sale, libertatea s-ar putea