Cu un centru istoric inexistent, clădiri lăsate la mâna romilor, străzi şi trotuare crăpate, unele arătând ca nişte uliţe, potrivit unei analize realizate de furnizorului de pavele, borduri si rigole vibropresate Symmetrica, Galaţiul este pe unul dintre ultimele locuri în topul oraşelor care derulează investiţii în aceste domenii.
Oraşele Iaşi, Cluj-Napoca şi Bucureşti se află pe primele locuri în top, iar Galaţiul, Timişoara şi Baia Mare se află pe ultimele poziţii. Galaţiul are încă multe străzi pline de gropi, dar mai sunt şi altele care nici nu se pot numi astfel, aratând ca nişte drumuri de ţară. Spre exemplu, strada ce poartă numele primei femei inginer din lume – Eliza Leonida Zamfirescu – este practic un drum prăfuit de ţară, care nu are acces nici măcar la apă curentă.
În acelaşi timp, trotuarele arată, cele mai multe, ca după bombardament, cu dale sărite şi sparte, iar Primăria a propus către demolare 67 de imobile vechi, nouă dintre aceste construcţii fiind ridicate înainte de 1900.
Carenţele la nivel de administraţie sunt mai mult decât vizibile şi ne vine greu să credem că, în viitorul apropiat, faţa Galaţiului ar putea fi schimbată.
De starea deplorabilă a oraşelor care derulează investiţii în reamenajarea străzilor şi a trotuarelor, cât şi a centrelor istorice, cu materiale precum pavelele, pare să fie conştient şi directorul executiv al firmei care a făcut analiza. “Dacă discutăm de infrastructura rutieră şi pietonală, cele mai multe proiecte urbane sunt axate pe reparaţii şi întreţinere de străzi şi trotuare. Această direcţie este dată, pe de o parte, de starea deplorabilă în care se află infrastructura locală, iar pe de altă parte de posibilitatea de accesare a fondurilor comunitare. Refacerea zonelor istorice, a pieţelor pietonale şi a parcurilor sunt investiţii ce ocupă un volum important în lucrările ce se execută în