A intrat deja în tradiţie ca, în lunile de vară, melomani sau curioşii să-şi dea întâlnire în Piaţa „George Enescu” din Bucureşti pentru a se bucura de seri de muzică, dans sau film la care intrarea este liberă şi se poate savura o îngheţată sau chiar o friptură urmărind totodată evoluţia celor de pe scenă.
Şi de această dată, ajuns la ediţia VIII, Festivalul „Bucharest Music Film”, organizat de Primărie prin ArCuB, propune, între 21-30 iunie, programe diverse, în interpretări… la fel de diverse în plan calitativ.
Dacă deschiderea a fost marcată prin concertul susţinut de „Sinfonia Bucureşti”, cu Florin Totan la pupitru, iar soliştii soprana Irina Baianţ sau flautistul Cătălin Opriţoiu, apoi seara s-a prezentat filmarea unei Simfonii de Bruckner în versiunea dirijată la München de Sergiu Celibidache, a doua zi, după „ora de dans” oferită de tineri entuziaşti, pe scena amplasată în faţa Ateneului a urcat Orchestra Naţională Radio. A surprins şi prin rochiile multicolore şi cochete inaugurate cu acel prilej, dar mai ales prin efortul de a trece la repertoriul de operă după ce, în seara precedentă, închisese stagiunea cu Requiem-ul de Verdi.
De altfel, dirijor a fost acelaşi Tiberiu Soare, simţindu-se din nou în largul său în pagini celebre din partituri pe care, până de curând, le abordase şi în fosa Operei Naţionale.
Pe o căldură teribilă, în faţa unui public numeros, încercând să facă abstracţie de huruitul autobuzelor sau de chiotele copiilor din preajmă, ansamblul a colaborat cu tineri solişti deja bine-cunoscuţi sau abia la început de drum, cu voci frumoase, unele conduse cu îngrijire şi eleganţă, alteori cu teamă şi corectitudine (cam) şcolărească, dar cu un potenţial real ce merită să fie pus în valoare. Astfel, într-un program bine gândit, variat şi captivant prin alăturarea unor „şlagăre” din creaţii de Verdi, Rossini, Puccini, B