De aproape un an, Gara din municipiul Slatina se află în plin proces de modernizare. Nu vorbim aici de o banală spoială cu vopsea sau schimbarea tocăriei la ferestre, ci de un set complex de lucrări estimate la nu mai puţin de 250 miliarde lei vechi. Proiectul este însă unul mult mai amplu, în care mai sunt incluse alte două gări importante din sudul ţării, fapt ce ridică valoarea totală a proiectului la 1.000 miliarde lei vechi.
Perimetrul Gării Slatina se află sub “asediul” muncitorilor din vara anului trecut. Lansată la finele anului 2010, licitaţia pentru modernizarea Gării Slatina ar fi trebuit să decurgă astfel încât, în decembrie 2012, lucrările să fie terminate. Dar, potrivit prostului obicei împământenit la noi, câştigătorul licitaţiei a fost stabilit abia în primăvara anului trecut ca fiind asocierea de firme SC VEST CONSTRUCT SRL Braşov - SC DARIA CONST - SC Compania Construcţii Feroviare SA, valoarea totală a contractului fiind de 25.823.856,08 lei, cu T.V.A. inclus. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pe 24 aprilie 2012, iar lucrările au demarat efectiv o lună mai târziu.
În prezent, lucrările sunt în toi. La o vizită pe şantier pot fi văzuţi trebăluind de zor muncitori şi utilaje. Holul central este deja complet închis, acolo urmând să aibă loc amenajări importante. În prezent, muncitorii extrag moloz din acest perimetru. Pe acoperiş este, de asemenea, forfotă. Peronul gării nu şi-a pierdut din “farmecul” cunoscut, făcând în continuare un tot unitar împreună cu pereţii exteriori decojiţi de vopsea şi tencuială. Sala de aşteptare, cu ai săi pereţi plini de igrasie, este şi ea încă deschisă puţinilor pasageri care mai folosesc singura linie de tren menţinută liberă pentru conectarea Slatinei la sistemul naţional de cale ferată.
Gara Slatina, licitată “la pachet”
Gara Slatina se numără printre 21 de staţii similare din ţară