Serbia, o tara in care SmartPoint, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de relatii publice, este prezent din 2006, a devenit a doua zona generatoare de venituri pentru companie, a declarat pentru Wall-Street.ro, Catalin Patrasescu, managing partner si cofondator al SmartPoint, companie cu afaceri de 1,6 milioane de euro anul trecut.
Agentia, care are preponderent clienti din domeniul tehnologiei, a fost fondata in 2005, iar in 2006 s-a extins in Bulgaria si Serbia, iar in 2008 in Croatia si Slovenia. Astfel, in prezent compania clienti in patru piete din regiune: Serbia, Bulgaria, Slovenia si Croatia.
„In 2005, la startul SmartPoint, am prins in strategia de termen mediu o directie de extindere regionala, fara ca acesta sa fie un obiectiv pentru primul an de activitate. Prospectand parteneri internationali, am ajuns in 2006 intr-un pitch la nivel Europa de Est in care o mare compania americana, Nvidia, lider pe unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei IT, procesoare grafice pentru procesare video, facea o selectie a partenerilor la nivel regional. Cum structura de servicii PR a partenerului pentru regiunea noastra cuprindea Romania, Serbia si Bulgaria am optat, dupa ce am analizat in detaliu toate aspectele extinderii regionale, pentru a oferta la nivel regional. Ulterior, am fost solicitati sa extindem parteneriatul in Croatia si Slovenia”, spune Patrasescu.
Pe de alta parte, in 2008, cand conducerea SmartPoint a analizat care sunt posibilitatile de crestere in urmatorii trei ani, a hotarat ca o o optiune buna este dezvoltarea la nivel regional in special in Serbia si zona Adria (tari balcanice care au format fost Iugoslavie)
„Nivelul dezvoltarii pietei pe de o parte, si portofoliul de produse pe care noi il aveam pe de alta sustineau aceasta directie de dezvoltare, in care din acel moment am accelerat, iar acu