Unele decizii recente ale autorităților par a indica tot mai clar un aranjament suspect între stat și noul proprietar al operatorului feroviar. Tranzacția ar putea deveni cel mai mare tun al guvernării USL
UPDATE. Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a arătat că preluarea CFR nu va putea avea loc înainte de o analiză a tranzacţiei din punct de vedere concurenţial. Chiriţoiu spune că nu este clar dacă avizul va trebui dat de partea română sau va ajunge în atenţia Comisiei Europene. Va exista (...) o analiză /a procesului de preluare GFR a CFR Marfă, n.r./ şi, repet, primul lucru pe care trebuie să-l vedem este dacă acest caz va fi analizat la noi sau îl va prelua Bruxellesul. O să am o discuţie mâine (24 iunie) la Comisia Europeană pe acest subiect. Rămâne de văzut, este o chestiune de luni de zile, iar legea ne dă varianta ca, dacă mergem pe varianta, care tehnic se numeşte investigaţie, să avem maximum şase luni la dispoziţie ca să luăm o decizie.", a spus şeful Consiliului Concurenţei.
Grup Feroviar Român (GFR), singurul concurent rămas în cursă, a depus o ofertă de circa 200 de milioane de euro pentru preluarea a 51% din CFR Marfă. În plus, GFR și-ar fi asumat și investiții de circa 900 de milioane de lei (lucru care nu era cerut prin caietul de sarcini). În același timp, el a pus și o serie de condiții vânzătorului (respectiv statului român).
Mai exact, GFR și-ar fi dorit să achite contravaloarea acțiunilor în rate, solicitare respinsă de autorități. Cererea GFR ar putea indica faptul că firma nu deține banii necesari și va fi interesant de văzut, în următoarea perioadă, de unde și cum vor fi obținuți aceștia.
Ce se știe cu siguranță este faptul că prețul de pornire al licitației a fost considerat de mulți experți ca fiind mult prea mic față de valoarea reală a companiei.
„Preţul de 180 de milioa