Lucrările de reabilitare a DN Craiova-Calafat, care trebuie să preia traficul de pe podul Calafat-Vidin şi pentru care premierul Victor Ponta a avertizat cu rezilieri de contracte dacă ritmul de execuţie scade, au fost finanţate cu zero lei de la buget pe un tronson şi doar cu 5 milioane de lei pentru al doilea.
În urmă cu nici două săptămâni când a fost inaugurat noul pod peste Dunăre, primul construit în zona noastră în ultimii 60 de ani,
s-a putut vedea starea jalnică în care se află infrastructura din partea românească a legăturii peste fluviu.
Pod nou, dar nu se poate ajunge la el
Podul de la Calafat-Vidin, o investiţie totală de aproape 300 mil. euro, îşi pierde importanţa pentru trafic din cauză că accesul este extrem de dificil. Drumul dinspre Craiova la Calafat (DN 56 sau E79), ce ar trebui să fie tranzitat de camioane sau de români care vor să meargă în Bulgaria sau în Grecia, abia acum intră în reabilitare. Deşi construcţia podului a durat şase ani (în total au trecut 13 ani de la semnarea înţelegerilor pentru construcţia lui) nu s-a făcut mai nimic de atunci pentru reabilitarea şoselei de 84 km de drum între Craiova şi Calafat care costă 77 mil. euro. Iar situaţia va continua pentru că finanţarea pentru proiect este infimă.
Lucrările în zonă sunt finanţate în proporţie de 50% de Banca Europeană pentru Investiţii (BEI), dar din bugetul naţional nu a fost alocat niciun ban pe acest an pentru execuţia de lucrări la contractele finanţate din împrumutul BEI pentru etapa V de reabilitare a drumurilor naţionale, autorităţile redactând un act adiţional la contract prin care antreprenorul să accepte să execute lucrarea pe tronsonul Craiova-Galicia Mare din surse proprii şi să îşi recupereze banii ulterior.
În etapa V de reabilitare a drumurilor naţionale au fost cuprinşi pentru reabilitare 596 kilometri de drum naţional, i