Romanii au de obicei portofelele pline de carduri. Si aici nu ne referim numai la cele bancare, care probabil sunt 1-3, ci si la cele nebancare, de fidelitate, primite la diverse magazine, de la supermarketuri, retaileri de imbracaminte, farmacii si pana la benzinarii.
In ceea ce priveste cardurile bancare, un numar de 39,446 milioane de unitati, inclusiv co-branded si cu functie de moneda electronica, au fost emise, in Romania, pana la sfarsitul lui 2012, din care cardurile valide aflate in circulatie totalizau 13,705 milioane de unitati, potrivit datelor publicate de Banca Nationala a Romaniei (BNR).
Din totalul cardurilor valide in circulatie, 11,421 milioane carduri au fost de debit, iar 2,273 milioane unitati erau carduri de credit.
Nu exista o statistica oficiala in privinta numarului cardurilor de fidelitate, dar din datele care exista in piata putem estima ca acest numar depaseste cu siguranta 50 milioane de unitati. Astfel, romanii primesc carduri de la supermarketuri, farmacii, magazine de electronice si electrocasnice, retaileri de imbracaminte si incaltaminte sau articole sportive, cinematografe, clinici private medicale, benzinarii, etc.
Numai Supercard, jucator important pe piata programelor de fidelizare prin carduri, a produs peste 5 milioane de carduri de fidelitate in 2012, din care peste 25% au fost pentru retailerii de produse alimentare si de larg consum, 20% pentru retailerii de incaltaminte, iar restul pentru lanturi de farmacii, producatori, retaileri de alte produse.
Pentru acest an, Supercard estimeaza ca va personaliza 10 milioane de carduri in 2013, a declarat pentru DailyBusiness.ro Mirela Zamfiroiu, directorul general al companiei.
Cele mai uzuale tipuri de carduri nonbancare sunt:
- de identificare - solutie eleganta, moderna si eficienta de legitimare a perso