Patronii firmelor implicate în tragedia din Muntenegru dau dovadă în continuare de un comportament inadmisibil. Ministrul de resort şi asociaţia patronală de resort (ANAT) au adoptat politica struţului. Rudele victimelor au fost liniştite de unul dintre patronii implicaţi : bagajele au fost asigurate.
Usturoiu impune legea tăcerii
Situaţie incredibilă la firma Mareea, touroperatorul care are în program produsul turistic care a generat tragedia din Muntenegru. Patronul firmei, Marius Usturoiu a interzis angajaţilor să ofere orice informaţie legată de accidentul de duminică de lângă Podgorica.
„Orice informaţie despre acest subiect puteţi obţine de la dl Marius Usturoiu”, asta ne-a declarat o oficială a firmei. Atenţionată că poate informaţii – legitime – doresc să afle apropiaţi ai celor care sunt decedaţi sau în spital, angajata respectivă ne-.a repetat mecanic, „orice informaţie o dă dl Usturoiu”.
Suntem în faţa unei situaţii nemaiîntâlnite. Cetăţeanul când achiziţionează un produs turistic, nu-l achiziţionează de la patron, ci de la angajaţii agenţiei. Aceştia sunt obligaţi prin contract să ofere toate lămuririle necesare, inclusiv în situaţiile exceopţionale, cum este (din păcate) şi cea înregistrată duminică seara. Mai mult, de unde să ştie cetăţeanul interesat ce număr de telefon are patronul? La această întrebare, oficial firmei nu ne-a dat niciun-un răspuns. Mai mult, respectiva persoană deşi ne-a trimis să discutăm cu patronul, nu a vrut să ne dea numărul de telefon al acestuia. Evident, pentru că se afla „într-o şedinţă”.
Precizăm că responsabilitatea pentru tragedia din Muntenegru nu revine doar transportatorului, ci şi proprietarului produsului turistic. Contractele turiştilor au fost semnate nu cu firma care a închiriat autocarul, ci cu firma care deţinea licenţa pentru produsul turistic, adică Mareea. Suntem convinşi că dl U