Managerul privat al TAROM, belgianul Christian Heinzmann, a declarat pentru HotNews.ro ca a fost fortat de catre presedintele Consiliului de Administratie al Companiei sa-si scurteze mandatul de la 4 ani la doar un an, desi rezultatele financiare ale companiei aratau primele cresteri in ultimii ani. Ulterior, membrii CA l-au numit pe Nicolae Demetriade, fost sef al TAROM, adus in Consiliu in luna mai, in functia de director executiv ce va lucra alaturi de CEO-ul belgian. Referitor la performantele lui Heinzmann, Demetriade a declarat pentru HotNews.ro ca "e greu pentru cineva din afara sa inteleaga foarte bine daca nu cunoaste limba, legislatia. Are unele probleme de adaptare". Rugat sa explice motivele care au stat la baza reducerii mandatului lui Christian Heinzmann, Nicolae Demetriade spune ca "N-ati vazut nici o companie - Lufthansa, WizzAir sau alta - sa vina sa justifice in presa absolut toate deciziile pe care le ia".
Reamintim ca Demetriade este si presedintele agentiei de turism World Travel, care reprezinta in Romania EMIRATES Airlines, SAS-Scandinavian Airlines si Flydubai. Din acest motiv, Lucian Isar, fost membru in CA Tarom, il acuza pe Demetriade ca se afla in conflict de interese cu activitatea Tarom.
HotNews.ro: Ati fost numit in functia de director executiv in cadrul ultimei sedinte a CA Tarom [n.r. vineri, 21 iunie]. De ce s-a luat aceasta decizie?
Nicolae Demetriade: Exista un plan de management al companiei realizat in urma cu trei luni. S-a considerat ca este necesara impulsionarea realizarii masurilor din acest plan si ca termenul stabilit initial pentru rentabilizarea companiei este destul de departe. Pentru acest lucru s-a considerat ca este necesar inca o persoana care sa se poata implica in implementarea masurilor astfel incat sa devansam termenul de rentabilizare.
HotNews.ro: Despre ce termen vorbim acum?