În ciuda evoluţiei incerte a preţurilor acţiunilor şi a nesiguranţei privind capacitatea inovativă a lui Tim Cook, Apple rămâne şi în acest an cel mai valoros brand din lume, conform raportului anual realizat de BrandZ şi Millward Brown Optimor.
Astfel, deşi rata de creştere a Apple a încetinit, compania tehnologică are o valoare mai mare cu 1% decât în 2012, de 185 miliarde dolari, scrie Business Insider.
Oscar Yuan, vicepreşedintele Millward Brown, a explicat că modul în care raportul calculează valoarea brandurilor ţine cont nu doar de informaţiile disponibile în raporturile financiare ale companiilor ci şi de modul în care consumatorii percep brandurile.
Firma de cercetare a chestionat peste 200 milioane de consumatori din 43 de ţări.
1. Apple
Valoarea brandului: 185 miliarde dolari
Deşi au existat multe speculaţii privind capacităţile de lider ale preşedintelui Apple, Tim Cook, gigantul tehnologic conduce şi în acest an topul celor mai valoroase branduri din lume.
2. Google
Valoarea brandului: 113,7 miliarde dolari
Google a reuşit în acest an să demonstreze consumatorilor că este mai mult decât un motor de căutare. Cu hărţile sale, serviciul de e-mail sau cel de cumpărături, compania a reuşit să se integreze în viaţa tuturor.
3. IBM
Valoarea brandului: 112,5 miliarde dolari
IBM este una dintre companiile care aduce clienţilor noutăţi an de an şi deşi valoarea companiei a scăzut faţă de anul trecut cu 3 puncte procentuale, acest lucru nu reprezintă o modificare majoră în ochii consumatorilor.
4. McDonald's
Valoarea brandului: 90,3 miliarde dolari
Majoritatea consumatorilor au apreciat încercarea McDonald's de a lansa produse mai sănătoase. În plus, oamenii au început să aprecieze din ce în ce mai mult compania nu doar pentru meniu