Dacă până la Făgăraş şi după Făgăraş, DN1 arată impecabil, în municipiu, gropile şi denivelările se înmulţesc ca ciupercile după ploaie, ceea ce face ca traficul să se desfăşoare cu dificultate, iar şoferii să scoată din buzunar mai mulţi bani pentru repararea maşinilor. În ultimii ani, s-au mai pus mici plombe, însă acestea nu au ţinut prea mult timp ţinând cont că traficul este intens, dar mai ales că drumul este tranzitat şi de foarte multe autovehicule de mare tonaj.
Ministerul Transporturilor a preluat din proprietatea Primăriei Făgăraş, în 2004, acest tronson din DN1, pentru a-l reabilita complet.
Transporturile au aruncat pisica la Primărie
Reparaţiile făcute de drumari nu au ţinut prea mult timp, ţinând cont că nu s-a făcut o reabilitare integrală a covorului asfaltic, astfel că gropile au reapărut, iar, în 2009, Ministerul Transporturilor a decis să dea înapoi şoseaua Primăriei, dar într-o stare jalnică. Dacă ministerul nu va investi în acest drum, acesta riscă să ajungă un nou „drum al ruşinii”, ca şi drumul judeţean dintre Şercaia şi Hoghiz, pe care ministerul a refuzat să-l administreze, iar autorităţile judeţene nu au fondurile necesare pentru a investii în modernizarea sa integrală.
Litigiu de peste patru ani
Primarul Sorin Mănduc ne-a declarat că, în 2004, drumul a fost preluat după emiterea unei hotărâri de Guvern şi a uneia de Consiliu Local, dar, acum patru ani, oficialităţile de la Bucureşti au vrut să-l înapoieze, numai printr-o Hotărâre de Guvern şi în lipsa uneia de Consiliu Local.
„Consiliul Local s-a opus preluării drumului ţinând cont că nu era reparat. Scopul preluării de către Ministerul Transportului era tocmai repararea integrală a drumului”, a precizat edilul.
Astfel, s-a ajuns în instanţă, însă, până la un verdict final în procesul privind litigiul de administrare, situaţia reparării drumului nu