Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari, a prevenit pentru ultima dată companiile internaţionale care întârzie cu lucrările de reabilitare a drumurilor naţionale, solicitându-le să dea în exploatare toate sectoarele până în septembrie.
În cadrul unei şedinţe cu reprezentanţii companiilor internaţionale „Toto Costruzioni Generali în asociere cu Taddei Spa”, „Strabag AG” şi „SC PA&CO International”, Vasile Botnari a atenţionat antreprenorii că s-au înregistrat întârzieri majore, de până la 300 de zile, în special la reabilitarea a două tronsoane ale drumului naţional M2 Chişinău-Soroca, iar pe unele porţiuni de drum nou sunt necorespunderi normelor de calitate.
Situaţia este mai bună în cazul companiei române „SC Pa&Co International”, care a anunţat că până la finele lunii iulie va finaliza lucrările pe sectorul de drum naţional R14 Bălţi-Sărăteni.
Vasile Botnari a atenţionat reprezentanţii „Toto Costruzioni Generali în asociere cu Taddei Spa”, „Strabag AG” că este inacceptabilă extinderea termenului de dare în exploatare a sectoarelor de drum de pe traseul M2, după cum se solicită, subliniind că întârzierea s-a produs exclusiv din cauza nerespectării de către antreprenori a prevederilor contractuale. „Conform contractelor, companiile care nu execută lucrările în termen conform parametrilor stabiliţi de calitate urmează să înlăture defectele din cont propriu, iar pentru noi întârzieri se vor aplica penalităţi”, a punctat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor.
Contractele cu "Toto Costruzioni Generali în asociere cu Taddei Spa” (Italia) semnate la 18 februarie 2011, care prevedeau reabilitarea a două tronsoane ale drumului naţional M2 Chişinău-Soroca, cu o lungime de 28,3 km, şi respectiv 15,3 km. Valoarea contractelor este de 200,2 milioane de lei, şi respectiv 71,1 milioane de lei, cu finanţarea