Bilanţul tragediei de la Podgorica în care un autocar s-a prăbuşit de la o înălţime de 40 de metri, a ajuns ieri la 18 morţi şi 29 de răniţi. Victimele, dar şi persoanele rănite au ajuns marţi în România, fiind transportate cu două aeronave. 11 dintre răniţi au fost duşi la Spitalul Universitar, 10 la Floreasca, cinci la Elias, iar patru la Bagdasar-Arseni. Cele patru spitale de urgenţă din Capitală au asigurate stocuri de sânge pentru răniţii aduşi din Muntenegru, cantităţi importante fiind asigurate şi din centrele hematologice din ţară. „Institutul Naţional de Hematologie a pregătit stocuri de sânge pentru toate spitalele. Centrele de hematologie din judeţele limitrofe, respectiv cele din Slobozia, Slatina, Galaţi, Piteşti, ne-au promis ajutor”, a declarat şeful SMURD Bucureşti, dr. Bogdan Opriţa.
Surpriza numită „Mareea Comtur“
Mai multe informaţii apărute ieri ridică însă câteva semne de întrebare serioase referitoare la cei care au organizat excursia din Muntenegru. Primele sunt legate de Mareea Comtur, agenţia de turism care a organizat circuitul. Potrivit bilanţului din 2011, Mareea Comtur a raportat un profit de numai 5.000 de euro. Asta după ce, cu un an înainte, profitul a fost de 10.000 de euro, iar numărul de angajaţi a fost de 44 persoane. Afacerile companiei au explodat însă pur şi simplu din 2012 dar cu ajutorul instituţiilor statului. Astfel, la 29 iunie 2012, Mareea Comtur a semnat un contract în valoare de 5.598.710 de lei (1,22 milioane de euro) cu Ministerul Administraţiei şi Internelor. Obiectul contractului este, potrivit documentelor oficiale „servicii transport aerian ocazional în perioada mai 2012-aprilie 2014: transporturi de pasageri şi de marfă, cu excepţia transportului de corespondenţă”.
Citeşte şi: Cronologia accidentului din Muntenegru Contactaţi de RL, reprezentaţii Mareea Comtur ne-au confirmat faptul că a exista