Directorul Ford, Alan Mulally, a fost cel mai bine platit sef din industria auto mondiala, in 2012.
El a primit anul trecut fabuloasa suma de 21 milioane de dolari, conform datelor adunate de Bloomberg.
Pe locul al doilea s-a clasat seful Volkswagen, Martin Winterkorn, care a obtinut 19 milioane de dolari, in timp ce managerul Daimler, Dieter Zetsche, a obtinut 8,15 milioane euro (10,7 milioane de dolari).
CEO-ul General Motors, Dan Akerson, a incasat 11 milioane de dolari de la compania unde au actiuni guvernele din SUA si Canada.
Potrivit publicatiei citate, seful Toyota a primit cea mai mica compensatie baneasca dintre directorii industriei auto, in ciuda performantelor sale.
Astfel, Akio Toyoda a fost recompensat cu 1,9 milioane de dolari, desi actiunile companiei japoneze au crescut in acest an cu 28% pe bursa de la Tokyo, dupa ce compania a redevenit anul trecut cel mai mare producator de automobile din lume, devansand grupul american General Motors.
In aceeasi perioada, titlurile gigantului german Volkswagen au scazut cu 11%, in timp ce General Motors a avansat cu 12%, Daimler a crescut cu 11%, iar Ford cu 18%.
In pofida compensatiei financiare relativ modeste, Akio Toyoda are o avere substantiala. El controleaza personal 0,13% din actiunile grupului Toyota, participatie evaluata la 256 milioane de dolari, care a generat in anul fiscal incheiat in martie dividende de 4,2 milioane de dolari.
Directorul Ford, Alan Mulally, a fost cel mai bine platit sef din industria auto mondiala, in 2012.
El a primit anul trecut fabuloasa suma de 21 milioane de dolari, conform datelor adunate de Bloomberg.
Pe locul al doilea s-a clasat seful Volkswagen, Martin Winterkorn, care a obtinut 19 milioane de dolari, in timp ce managerul Daimler, Dieter Zetsche