Aşa cum promiteam în numerele trecute ale ziarului nostru, revenim asupra licitaţiei pentru cele şase tramvaie noi, în ciuda ameninţărilor mai mult sau mai puţin directe lansate dinspre un parvenit al vremurilor noastre, care se plimbă cu elicopterul prin judeţ în loc să-şi plătească angajaţii. Deşi am fost acuzaţi atât dinspre oamenii primarului Falcă, cât şi dinspre Astra Vagoane Călători, că nu suntem patrioţi, că nu vrem ca în municipiu să circule tramvaie produse în Arad, noi mergem mai departe şi le spunem „patrioţilor“ că aici e vorba de afaceri private, iar patriotismul e bun, dacă vorbim de licitaţii legale, nu de cele cu „dedicaţie“. Şi noi am fi mândri să avem Imperio în Arad, dar în urma unei licitaţii legale, în care criteriile să fie preţuri corecte şi calitate cât mai ridicată.
Chestia cu patriotismul e doar o chestiune de faţadă, care să justifice „dedicaţia“. În realitate, dacă primarul Gheorghe Falcă era un patriot, dădea dovadă de patriotism şi când au fost îngropate firmele mari de construcţii din Arad, iar mii de angajaţi au rămas pe drumuri. Aceste firme ar fi fost salvate, nu omorâte cu bună ştiinţă, pentru că SC Confort trebuia să câştige toate lucrările, fiindcă în duplexul de pe malul Mureşului se lăfăiau cei doi „fraţi“, unul din Primărie şi celălalt de la SC Confort. Dacă ar fi fost vorba de interesul arădenilor, staţi liniştiţi, nu s-ar fi luat niciodată tramvaie, ba din contră. Fabrica ar fi fost îngropată şi ea. Cum la mijloc sunt însă alte interese, financiare, de grup, de clientelism politic etc., se face totul pentru ca SC Astra Vagoane Călători să câştige această licitaţie.
Falcă pregăteşte terenul de doi ani
Aşa cum spuneam şi în articolele trecute, primarul Aradului, Gheorghe Falcă, pregăteşte minuţios această afacere de câţiva ani de zile. Probabil chiar venirea la Arad a celor de la Siemens pentru a semna