Podul Calafat-Vidin, cel de-al doilea pod intre Romania si Bulgaria, a fost fost deschis traficului rutier si feroviar in urma cu aproape doua saptamani, iar compania care s-a ocupat de constructia mega-proiectului de infrastructura a publicat recent o serie de fotografii din avion cu podul denumit "Noua Europa" ("New Europe") ce leaga cele doua maluri ale Dunarii. Intre timp, daca infrastructura rutiera a podului si cea adiacenta de pe cele doua maluri se ridica la cel mai inalt nivel, drumul care leaga Calafatul de Craiova (DN56/E79) intra abia acum in reabilitare si modernizare.
Podul de la Calafat-Vidin, denumit si podul "Noua Europa" ("New Europe") este al doilea pod care leaga Romania de Bulgaria si va facilita legatura dintre Europa Occidentala si Peninsula Balcanica. Noul pod este parte a coridorului paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de orasul Istanbul din Turcia.
Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri (1,79 km), doua benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferata, doua trotuare (unul mai lat si altul mai ingust) si o pista pentru biciclisti pe sensul Romania > Bulgaria.
Constructorul podului este compania spaniola FCC, cea care in tara noastra a lucrat impreuna cu italienii de la Astaldi la Pasajul Basarab din Bucuresti.
Costurile constructiei sustinute in mare parte de Bulgaria, BEI si prin programul ISPA, care pana in anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, dar au ajuns la final la aproape 275 de milioane de euro.
Potrivit site-ului oficial al proiectului, pe langa acest cost, mai exista si contributia financiara a Romaniei de circa 48 de milioane de euro, bani proveniti din granturi ISPA si de la bugetul de stat.
Infrastrctura adiacenta podului: Drumul de la Calafat la Craiova intra abia acum in reabilitare
@N_