Un angajat al marilor lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri realizează pentru compania angajatoare până la 3.500 de euro pe an. Unele magazine au un câştig mult mai mic per angajat, dar asta depinde şi de politica de investiţii a lanţului.
Marii retaileri din România aveau la finele anului trecut cu până la 33% mai mulţi salariaţi decât cu un an în urmă. Şi totuşi angajatul marilor lanţuri a adus companiilor, în medie, între 800 de lei şi peste 15.700 de lei pe an. Diferenţa mare dintre minimum şi maximum e dată în mare măsură şi de politica de extindere a retailerului, o parte dintre ei optând pentru investiţii în detrimentul profitului.
În 2012, retailerul cu angajaţii care au realizat cele mai mari profituri este Selgros. Compania avea anul trecut un număr mediu de 4.343 de angajaţi, cu 2,2% mai mulţi faţă de anul anterior, profitul mediu realizat de un salariat fiind de 15.794 de lei.
Cel mai mult a angajat însă Profi Rom Food, operatorul magazinelor Profi, care a ajuns în 2012 la un număr mediu de 3.313 angajaţi , cu 33,8% mai mulţi faţă de 2011, potrivit informaţiilor remise ECONOMICA.NET de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. Profi e o companie în plină expansiune, de aceea arată că are printre cei mai neprofitabili lucrători, un salariat realizând în medie un profit de aproximativ 4.000 de lei pe an. Retailerul a raportat anul trecut un profit net în valoare de peste 13,1 milioane de lei.
Un angajat al marilor lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri realizează pentru compania angajatoare până la 3.500 de euro pe an. Unele magazine au un câştig mult mai mic per angajat, dar asta depinde şi de politica de investiţii a lanţului.
Marii retaileri din România aveau la finele anului trecut cu până la 33% mai mulţi salariaţi decât cu un an în urmă. Şi totuşi angajatul marilor lanţuri a adus companiilor, în medie,