IAȘI. Nu mor de dragul Primăriei (mă rog, a diriguitorilor ei), dar am văzut o reacţie absolut deplasată a unui consilier local, se zice, de opoziţie, care contrapune Concertul Clasic 300 iniţiativei sale de a avea un Walk of Fame pe Bulevardul Carol I, pretinzând că “ştie el mai bine”. Foarte tare!
“Daca primarul orasului Iasi considera ca putem castiga acest statut de capitala culturala europeana cu improvizatii nereusite cum a fost de exemplu Concertul Clasic 300 organizat intr-o sala de sport, unde se consumau de catre unii membri de partid, bauturi carbogazoase si pufuleti pe acorduri subtile de Giuseppe Verdi si Giacomo Puccini. Un concert extraordinar al unei orchestre profesioniste si de talent a fost nevoita sa concerteze in conditii mizere, intr-o sauna la propriu, improvizatie a “maestrilor organizatori” ai FIE. Toate acestea pe bani foarte multi din buzunarele iesenilor.”
Să luăm lucrurile, pe rând.
Altfel, povestea cu „Walk of Fame” e de o „originalitate” străvezie şi n-are nici o treabă cu strategia pentru Capitala Culturală Europeană. Aia cu stelele pe caldarâm sunt America și Oprescu, Europa are alte jucării, inclusiv de imagine.
Fondul problemei legate de relocarea concerului Clasic 300, excelent organizat ca program şi cu invitaţi de marcă, nu este că a plouat, totuşi. Ci că nu avem spaţii pentru evenimente de amploare în Iaşi. Vă mai amintiţi când domnul Coman de la Primărie anunţa că ieşenii au votat să vină la Iaşi de Sf. Parascheva sau de Revelion trupa U2? Păi să fi avut Primăria bani pentru U2, tot trebuia să organizeze concertul la Bucureşti, pentru că la Iaşi, efectiv, nu avem infrastructură pentru aşa ceva.
Dacă la Patricia Kaas organizatorul a făcut faţă cu brio, la Clasic 300 Debut aşijderea, de ce n-ar fi putut la Clasic 300? A, a fost furtună şi setting-ul era în aer liber.
Putem găsi o sumedenie de „b