Considerând refuzul companiilor de a investi în pregătirea managerilor, pare să fie un cost. Motivaţii din cele mai diverse sunt folosite de companii pentru a evita pregătirea managerilor: „nu este timp”, „nu au nevoie”, „îi creştem și pleacă la concurență”, „lipsesc de la muncă pentru curs”, „nu este buget”, „nu ştim dacă mai suntem în piaţă când termină cursul”, „mai bine luăm un curs de vânzări”etc.
Un manager gestionează direct între 2 și 10-15 oameni și maniera în care îi conduce spre rezultat, cooperarea pe care o creează în echipă, recrutarea oamenilor potriviți și păstrarea lor în companie pe termen rezonabil de timp are impact direct în productivitatea firmei.
Managerii sunt cei care implică angajaţii în rezolvarea problemelor, obţin idei noi din partea lor, cresc oamenii, gestionează energiile echipei în atingerea obiectivelor. Investiţia în pregătirea lor se reflectă direct în profitul firmei.
În general managerii sunt promovaţi pe baza perfomanţelor obţinute (ex: cel mai bun vânzător) și nu pe baza abilitaţilor. În momentul promovării lor extrem de puţini primesc o pregătire în noul rol, cel de conducere. Fericit de promovarea primită, managerul se aruncă în muncă cu toată puterea. După un timp însă este foarte obosit, duce în spate nu doar treaba lui, ci şi pe a oamenilor din echipă, iar rezultatele echipei sunt sub aşteptări.
Citeste mai mult pe cariereonline.ro