Lanţul de supermarketuri Kaufland România a fost amendat de comisarii de la Protecţia Consumatorului pentru că vindea produse promoţionale la preţuri mai mari decât era normal.
În urma unor reclamatii formulate de consumatori, comisarii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Nord Est Iaşi au făcut verificări la mai multe puncte de lucru ale Kaufland România, fiind constatată comercializarea unor pachete de câte două produse „Perla de brânză cu smântână” la preţul de 11,29 lei, cu menţiunea „al doilea produs din pachet la 30% din preţ!”. În acelaşi timp, preţul unui singur produs era de 6,65 lei. Verificând modul de calcul al preţului pachetului de două produse, a rezultat că operatorul economic nu aplica reducerea de preţ conform mesajului publicitar. Astfel, preţul corect al pachetului, conform mesajului publicitar menţionat, trebuia să fie de 8,654 lei (6,65 lei ^ 30% din 6,65 lei, respectiv 1,1995 lei). Comisarii care au dat curs reclamaţiilor consumatorilor au considerat că acestă faptă reprezintă o practică incorectă, respectiv o acţiune înşelătoare. „Astfel de fapte, privind modalitatea de calcul a preţului în cazul unor promoţii, deşi sunt sancţionate destul de drastic prin actele normative aplicabile, sunt săvârşite totuşi de către anumiţi operatori economici. Ţinând cont de numărul redus de comisari, nu putem verifica permanent operatorii ecomomici care au în mod frecvent astfel de activităţi de vânzare promoţională, motiv pentru care ne bazăm foarte mult pe vigilenţa unor consumatori care sunt şi ei atenţi la asemenea aspecte”, a declarat Marian Grigoraş, comisar şef al CRPC Iaşi. Abaterea a fost constatată atât în municipiul Bacău, cât şi în Iaşi. În urma verificărilor, au fost aplicate două amenzi contravenţionale, una de 5.000 lei de către comisarii CJPC Bacău şi una de 5.500 lei de către comisarii CJPC Iaşi. P