Peste 550 de executivi seniori din companiile globale de media si divertisment considera ca, pana in 2015, 57% din totalul veniturilor companiilor lor vor proveni din zona digitala, potrivit unui studiu al firmei de consultanta si audit Ernst&Young. In prezent, veniturile provenind din zona digitala se cifreaza, in medie, la 47%. 'Mobilul, retelele sociale, tehnologiile cloud si big data analytics sunt cele care seteaza noile reguli ale jocului pentru firmele de media si divertisment', sustine Elena Badea, Director de Marketing si Comunicare, Ernst&Young Romania.
Potrivit raportului, o diferenta majora intre liderii digitali de succes si ceilalti participanti la studiu consta intr-o mai mare importanta acordata de primii folosirii tehnologiilor mobile, a retelelor sociale, a tehnologiilor cloud si big data analytics in cadrul colaborarilor interne.
De exemplu, peste 60% dintre liderii digitali de succes considera ca retelele sociale joaca un rol foarte important in comunicarea interna dintre angajati: 67% din lideri o considera 'foarte' sau 'extrem' de importanta, comparativ cu 42% in cazul celorlalti. Studiul evidentiaza importanta colaborarii rapide si facile avand la baza retelele sociale, care este si una din principalele caracteristici ale unei organizatii agile, in cazul careia fluxul de informatii este la indemana tuturor.
Studiul subliniaza faptul ca liderii digitali care au implementat programe avansate de social listening (monitorizarea retelelor sociale), de analiza aprofundata si o infrastructura bazata pe cloud au o capacitate sporita sa dezvolte produse noi si sa identifice resurse noi. Totodata, companiile lor isi dezvolta abilitatea de a invata rapid din greseli si de a le repara in cel mai scurt timp. Aceasta agilitate organizationala este necesara pentru a raspunde cerintelor consumatorului al carui comportament d