În timp de Tractorul, Rulmentul, Hidromecanica şi Fartec, marile uzine ale Braşovului au fost distruse, străinii ştiu să facă bani în acest domeniu. Investiţiie străine în industrie depăşesc 300 de milioane de euro şi 6.000 de angajaţi, iar pe locul fabricilor de stat se fac Mall-uri.
Cel mai bun exemplu despre cum ne-am bătut joc de industria cu tradiţie în Braşov este fabrica Rulmentul. Aceasta a intrat în faliment în urmă cu opt ani, iar acum două luni au fost vândute şi ultimele active. În timp ce fiecare guvern a spus că uzina nu este rentabilă, germanii de la INA Schaeffler i-au contrazis.
În 2005 compania a deschis o fabrică privată cu 3.000 de angajaţi şi 180 de milioane de euro. Majoritatatea salariaţilor de la Rulmentul s-au angajat la INA. Compania caută mereu forţă de muncă şi chiar are un program de specializare a tinerilor direct la locul de muncă. Grupul INA Schaeffler este unul dintre cei mai importanţi furnizori de subansambluri auto pe plan mondial, iar fabrica de la Cristian a fost considerată cea mai mare investiţie străină la Braşovului.
Între timp fabricile cu tradiţie au fost distruse. Pe locul lor se contruiesc acum patru Mall-uri de mari dimensiuni. Foto Marile uzine ale Braşovului au ajuns ruine
Insdustria auto străină s-a mutat la Braşov
Cea mai mare fabrică din Braşov este cea a suedezilor de la Autoliv. Autoliv România produce, în principal, pentru pieţele externe, pentru clienţi ca BMW, Volkswagen, General Motors, Ford, Renault Group, PSA, Fiat sau Volvo. Şi compania Continental Automotive a demarat în acest an producţia la fabrica de la Cristian. Grupul german, care a investit 20 de milioane de euro în fabrica de 4.000 de metri pătraţi este printre cei mai mari cinci furnizori de componente pentru automobile din lume şi al doilea ca mărime din Europa.
Compania Quin România deţine o fabrică î