Comisia Europeană a instituit noi norme care precizează exact cum trebuie să reacționeze operatorii de telecomunicații și furnizorii de servicii de internet (FSI) în cazul în care datele cu caracter personal ale clienților lor sunt pierdute, furate sau compromise într-un alt mod, anunţă azi comisia.
Scopul acestor „măsuri tehnice de punere în aplicare" este de a asigura că toți clienții sunt tratați echivalent în întreaga UE în cazul unei încălcări a securității datelor, precum și că agenții economici care își desfășoară activitatea în mai multe țări pot aborda aceste probleme la nivel paneuropean.
"În plus față de datele referitoare la apelurile telefonice și la site-urile internet vizitate, operatorii de telecomunicații și furnizorii de servicii de internet dețin o serie de date cu privire la clienții lor, precum numele și adresele acestora și detalii ale conturilor bancare", precizează CE. Din anul 2011, aceste companii funcționează având obligația generală de a informa autoritățile naționale și abonații cu privire la cazurile de încălcare a securității datelor cu caracter personal.
Grație unui regulament al Comisiei, companiile vor ști mult mai clar cum să își îndeplinească aceste obligații, iar clienți vor beneficia de garanții suplimentare cu privire la modul în care vor fi abordate problemele lor. De exemplu, companiile trebuie să informeze autoritatea națională competentă cu privire la incident în termen de 24 de ore de la încălcarea securității datelor cu caracter personal, în scopul de a o izola cât mai bine posibil. Dacă în această perioadă informațiile nu pot fi pot fi divulgate în totalitate, companiile trebuie să ofere un prim set de informații în termen de 24 de ore, urmând să transmită restul informațiilor în termen de trei zile. De asemenea acestea trebuie să sublinieze care sunt informațiile afectate și care sunt măsurile care a