Dorind să aducă, la Opera din Iaşi, producţii cu o cotă de noutate absolută şi evenimente cu un impact deosebit, de asemenea sub semnul ineditului, managerul Beatrice Rancea a lansat o „provocare“ tuturor operelor naţionale din ţară, în vederea organizării unei prime gale a premiilor acordate pentru performanţele din stagiunea curentă, fiecare teatru urmând să nominalizeze spectacole şi artişti la toate cele 14 categorii, incluzând cele mai bune titluri din repertoriul universal şi românesc, cele mai bune debuturi, cel mai bun dirijor, regizor, scenograf sau solist etc. Cu o singură excepţie, toate operele au răspuns imediat invitaţiei, aşa încât juriul a selectat, din ce s-a trimis, nominalizările care au întrunit un punctaj „de vârf“ la acele secţiuni, pe „formatul“ premiilor UNITER. Dar teatrele au propus şi personalităţile pentru Premiul de excelenţă sau Premiul pentru întreaga activitate, toţi aceştia fiind răsplătiţi cu plachete şi o statuetă elegantă realizată din acelaşi material şi la aceeaşi dimensiune cu cele de la Oscar. Iar la Gală au fost invitaţi toţi cei nominalizaţi, câştigătorii fiind „deconspiraţi“ abia la deschiderea plicului, pe scenă, numele lor fiind apoi gravate pe plachetă chiar în faţa spectatorilor, în foaier. Transmisă în direct la TVR1 şi la Radio România Cultural, întreaga festivitate a avut toate ingredientele necesare unei reuşite de anvergură, pentru că prezentatorii – însăşi Beatrice Rancea şi tenorul Cosmin Marcovici (care… a şi cântat) – au avut charismă şi un text bine gândit, punctând toate detaliile şi reliefând toate aspectele cu inteligenţă şi diplomaţie, într-o atmosferă de reală sărbătoare, cu un public entuziast, cu invitaţi de marcă. Dar şi cu momente artistice excelente, pentru că Elena Moşuc a cântat superb aria din Traviata, cu o ţinută care i-a confirmat, încă o dată, nivelul internaţional, paginile alese din