Soclul din faţa Arenelor Romane din Bucureşti găzduieşte, la fiecare două luni, altă lucrare de operă contemporană. A debutat, pe 30 aprilie, cu „Soclul Infinitului“. De ieri-seară, se află acolo un cub alb, minimalist, care are coduri QR pe fiecare faţetă şi care face trimitere la vechea înfăţişare a soclului, pe când servea drept suport pentru statuia doctorului Constantin Istrati.
Teodora Dănilă (28 de ani) şi Alin Tănasa (31 de ani), care fac parte din Galeria A1, au venit tocmai de la Cluj şi s-au căţărat pe soclul din Parcul Carol pentru a-şi expune opera de artă contemporană, numită „Qub“. Lucrarea reprezintă un cub pe care sunt inscripţionate, în relief, coduri QR ce pot fi citite cu smartphone-ul. Fie că privim cubul din faţă, din lateral sau din spate, vom regăsi un alt cod care ne va trimite spre imagini originare ale soclului, cu statuia lui Constantin Istrati, însoţite de un mic text descriptiv. Acea statuie este acum amplasată la câteva sute de metri depărtare, tot în Parcul Carol, lăsând liber soclul ce datează din 1906.
Codul QR este proeminent, ca şi cum ar fi sculptat în buretele negru, iar aici munca de migală i-a fost dedicată Teodorei, care a calculat mărimea fiecărui pixel şi a multiplicat-o de câte ori a fost necesar pentru a reda întocmai simetria codului digital. Acel burete negru a fost apoi lipit pe faţetele cubului, muncă ce s-a întins la aproximativ jumătate de zi pentru fiecare din cele patru coduri. Deşi cubul are muchia de 90 de centimentri, instalat la 4,20 metri înălţime, cât măsoară soclul, pare mic. Lucrarea este realizată din plăci PFL vopsite în alb, iar codurile QR sunt negre. Aspectul clasic, discret îl face să pară „de acolo“, tocmai aceasta fiind intenţia artiştilor.
Opera „Qub“ este o continuare a proiectului „SPAM Copy/Paste“, iniţiat o dată cu expunerea lucrării „Soclul Infinitului“, la sf